mandag den 29. juli 2013

Min have skal i TV på onsdag den 31.07.13 kl. 19.55!

Så er det på onsdag kl. 19.55 at min have vises på TV!
På kanalen TV2Nord bliver der vist en halv times udsendelse om min have. Dem, der ikke kan se TV2Nord kan se udsendelsen på TV2Nord's hjemmeside fra torsdag af. Det er nemt nok at finde på hjemmesiden. Programmet hedder "Haven". Jeg skal nok lægge det direkte link på selve udsendelsen ud på torsdag, hvis ikke I kan finde det selv på hjemmesiden.


Mit hvide krukkebed er jeg nogenlunde tilfreds med. Mine hvide digitalis, som jeg har sået i år, har åbenbart besluttet sig for at være toårige og først blomstre til næste år. Jeg havde håbet på, at de ville blomstre allerede nu, fordi jeg såede dem ret tidligt, men jeg skulle nok have gjort som med de purpurfarvede. Dem såede jeg i august sidste år og plantede dem ud før frosten kom. De har alle blomstret!


Jeg har hvide blomster og planter med gråt løv. Min Sct.Hans urt er vokset kolossalt i krukken og jeg tror, jeg bliver nødt til at dele den i to!


Min Timeviser-blomst er blevet til en hel lille busk med mange knopper. Man skal dog være hurtig til at tage billeder af den med åben blomst. Jeg har fået frøene af Gitte H fra bloggen Fra frø til blomst og den er meget grovillig. Som man kan se, er der rigtig mange knopper i den.
Min lammeører er også vokset godt og kan også deles ud i flere krukker, men de blomstrer endnu ikke. Måske skyldes det, at bedet står i skygge den første havdel af eftermiddagen. Der er sol om morgenen og formiddagen samt sidst på eftermiddagen og aftenen.


Alle steder, hvor jeg har plantet mine Matrem, er de vokset utroligt godt og er meget blomsterrige, så det har virkelig været en succes med denne plante. Mine hvide Campanula, som jeg fik frø af til blogtræf på Samsø sidste år, er tætte og kompakte, men ingen blomster. Det forstår jeg ikke rigtig. Jeg såede dem i foråret og plantede dem ud ultimo maj, de er meget smukke i bladene og ser sunde og frodige ud. Er det mon fordi, der ikke er sol nok?


Mit oliventræ danner overstander i bedet og for første gang i de fire år, jeg har haft træet, er der oliven på. Det er rigtig sjovt.


Her ser man hele bedet lidt på afstand. Selvom der ikke er så mange hvide blomster, som jeg havde håbet på, så er det alligevel lidt interessant, fordi hver plante er speciel i bladene, så jeg synes ikke, det er helt tosset! Til næste år, når digitaliserne forhåbentlig blomstrer, tager det sig nok helt anderledes ud!

11 kommentarer:

Helena sagde ...

Jaa vad jätteroligt lova att du lägger ut länken!Jag ska absolut titta ska bli så roligt :-)
GRATTIS än en gång!
KRAM från mig!

Høneballehaven sagde ...

Hej Birgitte
Hvor flot at der kommer en tv udsendelse fra din have. Jeg må nok se den på nettet, jeg kan nok ikke se TV nord. Jeg har også timeviser blomsten, mine er også stor buske nu, det er en fin sommerblomst.

Jette sagde ...

Hej Birgitte.Spændende med dig i tv.Jeg tror heller ikke at vi kan tage tv nord.Men vil prøve om jeg kan se det på nettet.Dejlige krukker du viser......men kan godt se at der mangler lidt hvide farver.Har ikke fået en dråbe regn her hos os i hele juli måned.......det bliver en dyr vandregning.God aften knus Jette

Bente sagde ...

Ja for mig er det jo en gammel nyhed Birgitte. Lisbeth & Villy fortalte mig godt, hvad der skulle ske hos dig. Men det er jo breaking news, som du selv skulle fortælle. Desværre kan jeg ikke se den lokalstation. Måske man er heldig at din have bliver vist i Danmark Rundt! Jeg krydser fingre!

Landbohaven sagde ...

Jeg kan ikke se TV Nord.
Det bliver spændende for dig at komme i TV.
Håber jeg kan se det, når du indsætter link.
Gode billeder fra din have.
Tak for kigget.
Ha´ en dejlig aften.

Frk. Anemone sagde ...

... det er noteret - jeg er sikker på at jeg godt kan svinge ind på TV Nord.

Det bliver sjovt at se, Birgittte, du må også være spændt.

Flot med din Timewiser, jeg fik også frø af Gitte, men ved ikke hvad der gik galt, desværre er de ikke blevet til noget hos mig, så jeg nyder I andres.

Krukkerne ser bare så velkomponerede ud.

Marianne Selvig sagde ...

Campanula kan godt springe et år over i tilvæksten. Så må du nyde dem til næste år. Glæder mig meget til at se din have live, Birgitte.

God fornøjelse med det. Gid det var mig, der kunne gå og snakke have i en HEL time.

Tim Skovrup sagde ...

glæder mig til linket :)

Frk. Anemone sagde ...

Hej Birgitte - din søde TV-star :) Hvor var det en fin udsendelse fra din skønne have - SÅ sjovt at se det hele og få alle planterne gennemgået af gartneren og dig.

Jeg er meget betaget af dine flotte James Galway og Geoff Hamilton roser, og hvor smukt det hele ser ud. Ja, og så dine lysegule Dahlier - det er da lige til at dåne over. Men jeg noterede mig nu også andre gode ideer :)

Det er jo et KÆMPE orangeri du har, kan godt forstå jeres glæde ved det.

Klap bare dig selv på skulderen for både en skøn have og et dejligt program.

Knus Ulla

Birgitte sagde ...

Hej alesammen. Mange tak for jeres kommentarer. Jeg håber jeg kan lægge udsendelsen op i dag. Ulla: hvor blev jeg glad for at du kunne lide udsendelsen. Jeg er ganske godt tilfreds og også lidt stolt. Jeg er rigtig glad for at du sådan det.

Marianne Selvig sagde ...

Har ledt og ledt, Birgitte, og finder det ikke. Berit fra Irishaven lagde linket på, men det er ikke i en ret god kvalitet. Lægger du lige linket på?