tirsdag den 31. juli 2012

Dahlia og staudebed.

Nu er dahliaerne ved at være godt igang.









Det var billeder af dem, der blomstrer. Der er endnu nogle stykker på vej. Jeg har alle navnene på dem, men desværre har jeg ikke fået sat planteskilt ved knoldene, så jeg ved ikke hvilke, der er hvilke!

Jeg kiggede lige lidt på mit trekantede staudebed og jeg er mere og mere glad for det.


Dagliljerne er også sprunget ud nu.


Her er det set forfra.


Sølvlys i knop.


Kattehale på vej.



Jeg kan godt lide farven på min daglilje.

Til sidst vil jeg sætte et par billeder på at mine pink cosmos.


De står i to krukker i det pink- og purpurfarvede bed.


Her er den samme krukke med de pinke dahliaer i baggrunden.
Til næstsidst lige et billede af hele dette krukkebed:


Til allersidst lige et billede af mine Milkmaid tallerkensmækkere på plankeværket, nu i fuldt flor.


Det småregnede mens jeg tog billeder, men nu skinner solen igen, omend skyerne lurer lige i baggrunden!

6 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Hej Birgitte
Skønne billeder af dine dahliaer, især den første lysegule kan jeg godt lide.
Dit trekantede bed er blevet flot, det er utrolig så hurtigt et bed gror til, tænk hvor bart det ser ud i starten.

Jette sagde ...

Godaften Birgitte.Dejlige dahlia.Utroligt hvordan de lyser op med de skønne farver.
Dit trekants bed er da blevet rigtigt flot og frodigt.
Knus Jette

Bente sagde ...

Flot ser det ud når to farver som tallerkensmækkeren og dahliaen spiller sammen!
Lige dem har jeg også i år. Men ikke med sådan en frodighed som hos dig. En enkelt som er sat i vores runde brønd er overlevet sneglene, så lidt kan jeg da fremvise og milkmaid, som har en fin farve, synes jeg!

Fra frø til blomst sagde ...

Jeg er vild med dine smukke cremegule dahliaer, de passer perfekt sammen med Milemaid :-)

Landbohaven sagde ...

Hvor har du dog mange smukke dahliaer.
Dit trekantede bed ser godt ud.
Ha´ en dejlig dag.

Birgitte sagde ...

Hej allesammen. Tusind tak for jeres kommentarer og hvor er jeg glad for, at I kunne lide mine dahliaer. Jeg synes, jeg lykkes rimelig godt med at have dem i krukker. I år slår alle rekorder, de har aldrig været så frodige før.